Strona główna

11 marca 2015

Zupa szparagowa z lanymi kluseczkami


Zapraszam dzisiaj na zupę szparagową, lekką i delikatną wprost na wiosenne dni. 
Za oknem widać już pierwsze wiosenne chwile, więc ja do zamrażalnika i wyszukałam ostatnie szparagi, które przeznaczyłam na przyrządzenie znakomitej zupki.
Kiedy sięgnąć najlepiej  po szparagi ? Wiadomo w maju, kiedy mamy pełnię sezonu szparagowego. 
Ale jakoś radzić sobie trzeba, więc ja co roku przygotowuję pełną szufladę zamrażalki, i zimą można cieszyć się  smakiem i aromatem tych szlachetnych warzyw.


                            Składniki
                                     2 pęczki szparagów
                                     2 marchewki
                                     1 pietruszka
                                     kawałek selera
                                     kawałek pora
                                     udko z kurczaka
                                     koperek
                                     listek laurowy
                                     szczypta soli

              Składniki na kluseczki
                     2 jajka
                     3 łyżki mąki
                     szczypta soli


W wodzie gotujemy wywar mięsny z listkiem laurowym i solą.  Świeże szparagi obieramy ze skórki, obcinamy końcówki, żeby nie były zdrewniałe i gorzkie, następnie kroimy na kawałki ok 2cm. Warzywa obieramy i kroimy w drobna kostkę. Ja miałam tą razą mrożone. Do wywaru wrzucam szparagi i gotuję ok 20 minut, dorzucamy resztę warzyw i gotujemy do miękkości.
Wyciągam udko z zupy i rozdrabiam na mniejsze kawałki, dodaję z powrotem do zupy.
Robimy kluseczki czyli mieszamy roztrzepane jajka z mąką i szczypta soli. Tak przygotowaną masę wlewamy do zupy przecierając widelcem o brzeg garnuszka z masą, od razu mieszam, aby kluseczki się nie posklejały.
Po 2-3 minutach kluseczki są już gotowe, wsypujemy koperek drobno posiekany i można od razu podawać zupę
Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz