Strona główna

18 lutego 2015

Kruszaniec z owocami


Nie ma jak domowe ciasto z owocami - trójkolorowy kruszaniec, uprzyjemni nam niejedno spotkanie z przyjaciółmi. Przepis na ciasto mam od babci która nas zawsze rozpieszczała słodkościami. słodycz ciasta przełamana kwaśnym smakiem owoców.
Smak genialny !!!! Polecam


            Składniki
                      4 jajka
                      14,5 łyżki cukru pudru
                      1 kostka margaryny
                      1/2 kg maki tortowej
                      2 łyżeczki proszku do pieczenia
                      2 łyżki kakao
                      owoce najlepiej kwaskowe lub dżem, np agrest, rabarbar, porzeczka u mnie dziś
                      prażone jabłka ( zalegały jabłka które obrałam pokroiłam w kostkę i uprażyłam,
                      jabłek miałam ok 1,5kg)

Mąkę z proszkiem przesiać przez sito, dodać żółtka, margarynę, 4,5 łyżki cukru pudru i wszystko dokładnie i energicznie zagnieść.
Podzielić ciasto na trzy części, dwie pozostawić białe a do trzeciej dodać kakao i zagnieść aby kakao z ciastem się połączyło. Wszystkie trzy części włóżyć do zamrażalnika na ok 2 - 3 godziny.
Ubić piane z białek ze szczypta soli, pod koniec dodawać pomału resztę cukru pudru.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, wyjąc ciasto z zamrażalnika i zetrzeć na tarce o dużych oczkach najpierw białą część, rozłożyć równo na blaszce,  na to zetrzeć ciemna kulkę ciasta, i równo tez rozłożyć, na ciemna wyłożyć owoce lub dżem  ( u mnie mus jabłkowy) i na to piana z białek i na wierzch zetrzec ostatnia biała kulkę ciasta i równomiernie rozłożyć.
Ciasto piec ok 40min w piekarniku nagrzanym do 180°C
Po przestudzeniu posypać cukrem pudrem.

  Rada - właściwie ubita piana z białek wpływa na jakość ciasta.
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz