Strona główna

24 sierpnia 2014

Ogórki małosolne - kiszone

Przetwory na zimę 

Przetwory to jeden z najbardziej znanych sposobów pozwalających przedłużyć smak sezonowych warzyw i owoców. Dżemy, soki, kompoty, a także marynaty i kiszonki to przetwory, których nie powinno zabraknąć domowej spiżarni. Domowe przetwory to pewność na brak konserwantów i ulepszaczy a smaku nie da się porównać do kupnych.  Przepisów na przetwory jest wiele. Niektórzy z pokolenia na pokolenie przekazują sobie sprawdzone receptury. Ja również najczęściej przygotowuję przetwory według sprawdzonych receptur. Przygotowanie smacznych przetworów wymaga trochę czasu i cierpliwości. Jednak taki trud z pewnością się opłaca.  Mój mąż się śmieje że jestem w transie i szykuje się z zapasem jak na wojnę. Dziś zacznę od klasyki. 

 



 Składniki ogórki dowolna ilość
                 czosnek
                 chrzan korzeń, choć ja dodaję liść
                 koszyczki kopru
                 estragon ( ja dodaje choć nie jest konieczny)
                 sól

Ogórki dokładnie myjemy, do umytych słoików, ja używam do kiszonych ogórków większych słoików 2,6l wkładam 4 ząbki czosnku, koszyczek kopru, chrzan i estragon. Układamy ogórki.
Zalewę robię wcześniej żeby sie trochę przestudziła, moje proporcje:
1l wody + 1 łyżka soli.
zalewamy sloiki zalewą, zakręcamy i wynosimy do piwnicy lub spiżarni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz